Daca trebuie sa alegeti un nume de domeniu pentru un nou site web trebuie sa tineti seama de o serie de factori: numele de domeniu ales trebuie sa ajute la construirea brand-ului, sa fie usor de tinut minte, sa ofere beneficii SEO si sa nu fi fost ulterior banat de motoarele de cautare. Inainte de alegerea efectiva a numelui de domeniu trebuie sa stabiliti daca domeniul este de unica folosinta sau este permanent.

Domenii de unica folosinta sau domenii permanente

Daca urmariti sa faceti bani de exemplu din vanzarea de pastile pentru slabire acai prin programele de afiliere un nume de domeniu bun ar putea fi acai-pastile-pentru-slabire.com. Un astfel de domeniu este considerat un domeniu de unica folosinta si nu se utilizeaza o perioada indelungata de timp si nu necesita construirea unui branding.
Pentru un nume de domeniu permanent care se utilizeaza o perioada extinsa de timp trebuie avut in vedere construirea unui branding, numele sa fie usor de tinut minte, distinctiv si sa sune credibil. Adimistratorii web si prietenii tai s-ar simti jenati daca ar trebuie sa faca schimb de linkuri cu un domeniu ciudat. Trebuie sa tineti seama ca nu totivizitatorii dvs. provin din motoarele de cautare si un nume de domeniu nu terbuie sa sune prost pentru a obtine legaturi din site-uri de social media si nu numai. Mai mult un domeniu care este usor de memorat beneficiaza mai bine de avantajele transmiterii din gura in gura si este mai probabil ca vizitatorii sa-l reviziteze.

Sfaturi pentru alegerea unui nume de domeniu pentru branding

Numele de domenii bune in aceste zile au devenit limitate. De aceea, cand punteti mana pe unu devine un avantaj. Ce defineste un branding? Un brand este format din experientele si asociatiile care sunt conectate la o persoana, companie sau de un serviciu ori produs. Ganditi-va la un brand mare ca Nike, de exemplu. Cu ce este asociat Nike? Poate te gandesti la atletism, victorie si increderea in sine. Nike a construit cu succes o imagine de marca respectabila de-a lungul anilor. Dar cum se construieste o imagine pentru companiile mici care nu au milioane sa investeasca in imagine? Aceste companii pot veni cu un nume de domeniu memorabil prin tehnica de software branding, care consta in a incapsula un concept deja existent, mai degraba decat a veni cu un sistem complet „lipsit de sens” pentru a reprezenta numele brandului. Hotmail este un astfel de exemplu deoarece oamenii deja inteleg conceptul de mail. Google.com este un exemplu de domeniu „lipsit de inteles”. Acum oamenii asociaza numele de Google cu inovatia, viitor si tehnologie dar cand Google a pornit numele lui a fost mai mult un jargon.

Consideratii SEO cand alegeti un nume de domeniu

Se considera ca este mai bine sa alegeti un nume de domeniu generic care include un cuvant cheie tinta, deoarece oamenii au tendinta de a accesa un link care se potriveste cu termenii lor de cautare. Exista dovezi care sugereaza ca Google are acest factor in considerare atunci cand cantareste valoare unui site web.
Poate sa fie dificil sa includeti cuvinte cheie in numele de domeniu daca doriti un domeniu branding bun, usor de retinut si unic. Daca considerati ca adaugarea unui cuvant cheie tinta ar intra in conflict cu eforturile de branding pentru domeniu, atunci trebuie sa luati in considerare adaugarea unei byline. Un byline descrie ceea ce faci si contine cuvintele cheie alese. De exemplu daca vindeti perdele dar unmele domeniului este precizie123.com, se poate adauga un byline care sa spuna „tratament pentru ferestre in Timis” pentru a da mai multe detalii despre serviciu.
Daca ati gasit un nume de domeniu care va satisface, trebuie sa faceti o verificare daca acest domeniu nu a fost folosit inainte si a fost implicat in actiuni ilegale gen (continut interzis, visusi, spam etc.) sau daca acest nume nu este penalizat de motoarele de cautare.

Acum inarmat cu aceste informatii analizati optiunile cu atentie atunci cand va decideti la un nume de domeniu pentru un site. Daca doriti sa alegeti un domeniu premanent care sa reflecte brand-ul trebuie sa evitati prin toate mijloacele URL-uri despartite in silabe si trebuie sa veniti cu ceva demn pe care sa construiti imaginea marcii. Cheia succesului vine cu un nume de domeniu care este memorabil, distinctiv si daca este posibil un nume care sa puncteze produsul sau serviciul pe care-l oferiti.

Bookmark and Share
0saves
Daca ai fost multumit de acest articol, te rugam sa scri un comentariu sau sa subscri la RSS feed pentru a primi articolele viitoare in feedul tau de citire.